joi, 26 martie 2015

Visele iti schimba viata? Sau viata iti schimba visele?



"Viața este o succesiune de vise. Ambiția mea este să fiu un visător conștient, atât." Swami Vivekanada

Vis-a-vis de vis s-au scris multe. Cum ca in medie o fiinta umana petrece aproximativ 6 ani din viata visand. Pe multe le uita, pe unele nu le intelege, pe altele le ignora. Unele vise vin de la supraconstient, supraconstient care este inca ancorat in tine, de la inconstient, inconstientul care a trait milioane de vieti, si constientul, care apartine acestei vieti.

Daca am da importanta viselor, daca le-am deslusi poate ca am reusi sa legam visele de realitate si poate chiar sa ne schimbe viata.
Deosebirea dintre constient si incosntient este ca dorințele aparțin mintii constiente, nevoile apartin inconstientului si e foarte important sa intelegem deosebirea dintre cele doua.

Osho spune ca visele sunt creatii ale mintii: "Mintea e ca o oglinda in care se reflecta lumea. Imaginea din oglinda nu e reala; cand oglinda nu mai e acolo, imaginea dispare. Mintea este oglinda in care lumea este iluzorie. Ori de cate ori mintea este prezenta, tot ce se intampla este vis".

Ati avut vreodata vise premonitorii? Adica un fel de deja-vu. Unde ai senzatia ca realul se transforma in fantastic.
Numai in somn mai sunt uneori si vise urate, in realitate, cand visam cu ochii deschisi, visele nu pot fi decat frumoase. Ca daca nu ar fi frumoase nu am mai visa, spera.
Poate ca ar trebui sa dormim mai putin, sa visam mai mult cu ochii deschisi si sa ne schimbam viata..visand.
Oricat de mari si frumoase ar fi visele noastre, oricat de mult ne-am dori sa ne indeplinim un vis, cand te astepti mai putin ,vine realitatea si ne loveste din toate partile, moment in care esti pus la incercare si zdruncinat din toate incheieturile: renunti la vis sau, continui sa iti indeplinesti visul? Ai ceva de pierdut? Iar daca ai de pierdut, risti sa castigi altceva?

"Distanta dintre vise si realitate se numeste actiune", asa ca nu ai altceva de facut decat sa actionezi. Mai bine sa ai regretul ca ai incercat sa-ti indeplinesti un vis, decat ca nu ai incercat desi ai fi putut, dar din teama, lasitate ai preferat sa abandonezi. Uneori e mult mai usor sa abandonezi, insa luptand pentru ceea ce iti doresti realizezi forta mare pe care o ai in tine, incat uneori te surprinzi de cate esti in stare sa faci.
Poate ca ar trebui sa ne "trezim" si sa ne urmam visele, caci fara vise nu am cunoaste fericirea, si poate ca fara vise nu am ajunge nicaieri.

Sa nu uitati sa visati, mult, putin, aici, departe, cu ochii deschisi, cu ochii inchisi, dar sa visati! Sa visati constient, frumos si inspirat!

Ti-au schimbat visele viata? Sau, viata ti-a schimbat visele?







2 comentarii:

  1. Ambele pot fi valabile, dar tine cel mai mult tine de tine. Visele cu ochii deschisi trebuie completate de actiune pentru a-ti schimba viata, iar cele nocturne ar trebui sa stii sa le interpretezi si sa poti folosi asta. Invers, viata iti poate schimba visurile (=aspiratiile), azi poate visezi la ceva dar peste 5-10 ani ai altele, doar ca cele cateva (1-2) pe care le ai puternic intiparite in minte si in suflet trebuie sa ti le indeplinesti, orice ti-ar face viata; ce visezi noaptea, probabil ca asa cum zici si tu sunt ca urmare a ceea ce traim in aceasta viata sau sunt ale inconstientului.

    RăspundețiȘtergere
  2. As vrea sa pot intelege ce semnificatii au visele mele, pentru ca visez foarte mult si sunt diversificate si ciudate - de la a zbura pana la a muri si a ma reincarna ( stiu ca se zice ca te trezesti cand urmeaza sa mori in vis, dar eu am "reusit" sa nu) , multe nu au legatura cu realitatea din lumea actuala (am fost de exemplu soldat in armata imperiului roman), oricum..macar cu ochii deschisi putem controla ce visam si obstacolele vietii nu trebuie sa ni le schimbe, ci invers, visele sa incercam sa le transpunem in realitate.

    RăspundețiȘtergere